Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Dunia Aishkim-Aishkimmers:PART 6-AKU,DIA DAN KAMU
21 October 2009 | 9:07 PM | 0 comments

KARYA:ARZA

Akim melihat empat orang penerjun di langit.Akim berdebar-debar.Di saat itu,
mengharapkan empat orang Aishkimmers selamat sampai ke muka bumi.
Gee,Aida,Nur dan Mona mencuba sedaya upaya untuk membuka payung terjun.

"TUHAN!!!BERILAH KEAJAIBAN!!"Jerit Aida.

Akhirnya payung terjun berjaya dibuka.Pergerakan empat Aishkimmers akhirnya mula perlahan.Sekarang mereka hanya perlu menetapkan tempat untuk mendarat.
Melihat situasi tersebut,debaran Akim mula reda.Aishah yang duduk di tempat belakang tidak mengeluarkan suara kerana masih terkejut.

Aida,Gee dan Mona berjaya mendarat di tempat yang telah ditetapkan.

"ALHAMDULILLAH!!!"Ucap Mona dalam kesyukuran.
"Mana Nur?"Aida panik.
"Dia kan tadi dah buka payung terjun??"

KEDEBUB!!

Nur telah mendarat di atas sebuah kereta.Nur melihat wajah pemandunya.

"AKIM?'

Akim dan Aishah melihat Nur yang berada di hadapan cermin kereta.Mereka terkejut.Akim keluar dari kereta lalu membantu Nur turun dari atas kereta.

"Terima kasih.."ucap Nur tersipu-sipu.
"Sama-sama…jangan bagitahu sesiapa ya?"
"Okay..Saya janji tak bagitahu sesiapa"jawab Nur

Akim segera masuk kedalam kereta Harrier yang dipandunya lalu memecut laju meninggalkan Nur yang masih terkejut.

Aida,Mona dan Gee berlari ke arah Nur.

"Siapa tu?"Tanya Aida.
"AKIM!!!!!!"Nur menjerit keriangan.
"Apa Akim buat kat sini??"Gee bertanya.
"Maybe nak sambut kita…"Mona menjawab slumber.
*********************************************************************
Claire menunggu empat orang Aishkimmers di airport.

"Mana ni??Dah sejam dah tunggu ni!!!"Claire merungut.

Deringan handphone mengejutkan Claire.

CLAIRE:Hello?
AIDA:CLAIRE!It's me Aida!
CLAIRE:Kak Aida…where are you guys?
AIDA:Kitaorang kat dataran merdeka sekarang..
CLAIRE;Korang buat apa kat sana?
AIDA:Nanti akak terangkan..sekarang jemput kami berempat kat sini..
CLAIRE;OK..

Claire memandu kereta Vios 1.5G nya menuju ke Dataran Merdeka.
*********************************************************************
Di rumah Tasya,Azreq dan Tasya sedang berbual..

"Babe…u ada plan nak kenakan Nadia tak?"Tasya bertanya.
"Nadia?Kenapa tak orang lain?"
"I masih berdendam dengan dialah…bengkak mata Tasya di spray nya.."
"Relax ar….nanti Az uruskan…malam ni juga!"
"I LOVE YOU!So sweet…"
********************************************************************
Sepuluh orang Aishkimmers sedang berkumpul di rumah banglo Sally.Seperti biasa,Nadia,Claire,Fifa dan Mia akan berlawan main PS2..Stef dan Nur pula berbual kosong sementara Sally,Aida,Gee dan Mona masih duduk termenung.

Memandangkan keadaan mula membosankan,Nadia meminta diri untuk keluar.

"Hati-hati Nadia"Pesan Claire..
"Kalau jumpa Az jangan lupa sepak kaki dia.."Stef mengingatkan.

Kata-kata Stef membuat Aishkimmers ketawa tebahak-bahak.
***********************************************************************
Nadia sedang duduk bersendirian di taman.Dia tiba-tiba teringat insiden dia menyepak kaki boyfriend Tasya,Azreq di taman itu.Azreq tidak tahu apa-apa.

Entah kenapa,suatu perasaan muncul apabila melihat Tasya bermanja dengan Azreq.Dia sakit hati lalu dengan tiba-tiba menyepak kaki Azreq.Nadia tersenyum sendirian apabila teringat peristiwa itu.

"Sorang je?"

Nadia terkejut.Nadia mengeluarkan eye spray dari poketnya.

"Siapa tu??"Nadia bertanya.
"Takkan dah lupa…"

Seorang lelaki tersenyum berdiri di hadapan Nadia.

"Awak?"Nadia terkejut.
"Ye..saya..Azreq.."
"Buat apa kat sini?"
"Saja je nak jumpa awak…"
"Awak nak kena sepak lagi??"
"Saya tak kisah asalkan awak yang sepak.."

Nadia tersentak…Okay ke tak mamat ni..

"Awak baik balik sekarang…"
"Tak nak…"Azreq menolak.
"Nanti Tasya marah baru tahu.."
"Dia tak kisah…lagipun dia yang hantar saya untuk kenakan awak…"
"APA??"
"Tapi saya tak akan kenakan awak.."
"Kenapa pula?"
"Awak terlalu manis untuk dikenakan…"

Merah padam muka Nadia mendengar kata-kata Azreq.

"Actually..saya tidaklah sejahat yang awak sangka.."

Nadia duduk di sebelah Azreq..

"Maksud awak?"
"Saya tidak sejahat Tasya…Dia suruh saya buat tapi saya tak buat…sepatutnya sekarang ni saya patut letak awak dalam longkang..tapi saya tak sanggup.."

Nadia terkejut mendengar kata-kata Azreq.'Masuk dalam longkang??'

"Awak jangan risau..saya tak akan biarkan Tasya menyakiti awak.."
"What's the hell are you talking about..are you okay?"
"Actually..i have something to tell you…."
"Nak cakap apa pula ni…menakutkan betul…."
"Saya suka awak.."Azreq mengucapkan dengan slumber..

Nadia terkejut.Malam ni Nadia banyak terkejut.

"Awak nak main kayu tiga?"
"Tak…actually saya dah bosan dengan Tasya…"
"Awak sedar ke tak?Tindakan awak ni akan membuatkan saya,Tasya dan awak sendiri akan terlibat dalam masalah besar…"
"Kenapa tak cakap aku,dia dan kamu..kan lebih dramatic..?"
"EH…macam-macam je awak ni.."
"Awak suka saya?"Azreq berbicara serius.
"Saya tak boleh jawab..tunggu jelah…"

Nadia lalu berlari ke rumah Sally.Di saat itu,dua pasang mata dari arah berbeza memandang pasangan yang baru berkenalan tersebut dengan perasaan yang hairan,marah dan macam-macam lagi.Apa nak jadi?

P/S agak menghadapi masalah dengan part Nadia dan Azreq..

Labels:


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries