Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Cinta Kau Aku dan Dia : Last Part
30 December 2009 | 1:51 PM | 0 comments

karya:azreq

Perlahan-lahan langkah Aril menuju ke dalam villa….sepi….ruang yang berselerak memenuhi setiap sudut


villa…satu persatu bilik di buka….sesekali mendengar tapak kaki turun dari tangga..Aril pantas bersembunyi di


sebalik pasu yang besar….Alangkah terkejutnya dia melihat kakaknya turun dari tangga bersama Marsha….


‘akak?Marsha?’ hatinya berbisik….


‘bila nak jalankan plan ni?’ Marsha bertanya…


‘bila?? Jap lagi..bg peluang dyrg tuk hidup…hahahaa’


Claudia ketawa….Claudia dan marsha masuk kedalam sebuah bilik..pintu bilik di buka…Aril terlihat Aishah


berada di dalam bilik tersebut dengan tangan dan kaki diikat…pipi Aishah lebam,manakala bibirnya


berdarah….seperti orang yang kena belasah….hati Aril berbisik,adakah semua perbuatan terhadap Aishah di


lakukan Marsha dan Claudia? Rasa bersalah yang teramat…

.

‘hei pompuan….dengar nie….laki kau si Akim tu ada kat atas kan….kau tau ape ktrg nak buat kt dia???’


‘korg nak buat ape??? Cukup-cukup la….dia tak bersalah dalam hal ini….lepaskan dia..’


‘mmg la tak bersalah…tapi nak buat cm mana,dia dah jadi saksi tuk permainan ni..so aku tak leh ckp apa


la…selain bunuh dia dulu….baru lah aku bunuh kau…hahahaah’


Marsha ketawa jahat….Aril yang mendengar perbualan tersebut terus berlari naik ke atas…mencari bilik di mana


Akim di ikat dan di kurung…satu persatu bilik di buka…namun Akim tiada di situ..sampai di satu bilik


hujung,Aril tidak dpt membuka pintu bilik tersebut…mujur di dalam sakunya ada dawai kunci….Aril mencuba


membukanya namun gagal….akhirnya Aril terpaksa menendang pintu bilik tersebut sehingga terbuka…


‘Akim!!!...kau ok???’


Aril mendapatkan Akim setelah Berjaya membuka pintu bilik tesebut…dia memeriksa Akim dalam keadaan


cemas kerana melihat darah di luka tembakan tempoh hari…


‘Akim…kau ok tak bro??? meh aku hantar kau ke hospital..’


‘tak apa.aku ok…yang penting sekarang Aishah…dia harus selamat sebelum dia di bunuh….aku tak nak dia


hilang dari aku..aku takut kehilangan dia Aril…kita harus selamatkannya…’


‘tapi kau tak berapa ok nie….’ Aril cuba menghalangnya…


seorang lelaki masuk kedalam bilik…


‘hoi…berani kau masuk heh…ambik nie’


Lelaki tersebut menghalakan tumbukan nya…namun dapat di tepis Aril…


‘ambik kau!’


Aril membalas tumbukan…tepat pada pipi lelaki tersebut…kedua mereka sama-sama berlawan….


‘berhenti!!!!!’


Pergaduhan tersebut berhenti apabila melihat Marsha mengacu pistol kearah kepala Akim…


‘Marsha!!!...letak pistol kau kat bawah..ni keje gile Marsha….kita boleh bincang baik-baik…’


Aril cuba memujuk….


‘bincang baik-baik???..huh!...jgn harap….aku tak kan biarakn kau dengan Aishah…aku juga takkan biarkan


Aishah dengan lelaki mana pun…hahahaa…’


‘kenapa kau benci sgt ngan dia hah? Ape salah dia?’


‘kenapa???? Sbb dia lebih baik dari aku…sbb dia ade dua org lelaki yang syg kan dia…dan lelaki yang sayang


dia tu lelaki yang aku syg….’


‘cukup lah Marsha…..’ Aril membentak Marsha…


‘AKIMMMMMMM!!!!!’


Aishah berdiri di depan pintu bilik tersebut..


‘Aishah??? Heii…cam mana kau leh lepas???’ MArsha kehairanan…


‘aku yang lepaskannnya…’ Mila muncul tiba-tiba….


‘kau???? Tapi….’


‘ye..aku…..pelikkan….?’


‘arrggghhhhhhhh…..’Marsha mengacu pistol ke kepala Akim….lelaki sasa tersebut lantas melarikan diri..


Dengan pantas Aril mendapatkan Marsha….Aishah pula mendapatkan Akim…yang dalam keadaan lemah….


‘Akim…maafkan Aishah….semua sbb Aishah…’


Tangan Marsha di ikat..fikirannya masih celaru….bagaimana Aishah boleh melepaskan diri sdngkan Claudia


bersama Aishah…


Mila menghampiri Marsha….


‘Marsha..mesti kau pelikkan dan tertanya-tanya pasal Claudia kan? Biarlah aku bgtw kau….tadi aku masuk


dalam villa…coz Aril lama sgt….aku tgk Claudia kat dalam bilik tu…so aku ketuk kepala dia dan dia


pingsan….hebat tak aku???’


Keadaan agak tenang..namun sementara sahaja…Claudia masuk ke dalam Bilik tersebut….


‘happy ye korang…!’


Claudia menuju kearah Aishah dengan membawa pisau…..


AKim yang bersama Aishah terus menolaknya ke tepi…..sekali lagi Akim mempertaruhkan nyawanya demi


Aishah….


Pisau tersebut tepat mengenai luka Akim….tapi lebih dalam tikaman tersebut…


‘AKIMMM!!!!!!!’


Aril,Mila dan Aishah menjerit serentak…


Claudia tergamam….Aril terus menampar kakaknya…


‘akak mmg tak ada perikemanusiaan….akak mmg jahat…sanggup buat semau nie kat my best friend….you are


evil sis…..EVIL!!!!!!’


Claudia hanya membisu…melihat Akim berlumuran darah….


‘Aishah memangkul Akim….Akim semakin lemah….


‘Aishah…’ suara Akim perlahan…


‘AKim…jgn cakap apa…skg gak kita akan ke hospital…Aril…cepat!!...’


‘AKim…bertahan…..’Mila mula menintiskan air mata…


Tidak lama kemudia polis datang dan membawa Claudia dan Marsha serta dua lelaki sasa ke dalam kereta


polis….manakala Akim di bawa ke dalam ambulan menuju ke hospital..Aishah dan Puan Aminah bersama


Akim….


‘tahan cikit Akim….’ Aishah memgang tangan Akim….dadanya sebak,tidak tahan menahan sedih yang


teramat..sudah dua kali Akim menyelamatkan Aishah…


‘Aishah…’


‘ye Akim…’


‘boleh janji dengan AKim??’


‘janji??’


Aishah memandang Puan Aminah..Puan Aminah mengangguk tanda setuju Aishah berjanji pada Akim…


‘janji apa Kim??’


‘janji dengan AKim….klu terjadi apa-apa ngan Akim,Akim nak sangat tgk Aishah dan Aril bersama….boleh?’


‘apa Akim mengarut nie….AKim takkan apa-apa….Akim akan selamat….’


‘janji dgn Akim,Syah….plisss’


‘ye….Aishah janji…Aishah janji…’


‘terima kasih…’ Akim terus melelapkan matanya….


‘Akim….Akim…’ Aishah menggerakkan badan AKim…


Akim tidak sedarkan diri..


‘makcik cm mana nie??’


Puan Aminah juga menggerakkan badan Akim….


‘sabar makcik,cik….dia hanya taka pa-apa….tapi kita cepat dpt kan encik ni rawatan….’


Lelaki tersebut menjelaskan kepada Aishah dan Puan Aminah…



‘Aril…..jom pergi hospital…Akim Ril…’


‘Akim??? Kenapa????’ dia bertanya pada Zizi….


‘dia koma lagi…..Aishah cakap harapan tuk Akim sedar sgt tipis Ril..’


‘ape???’


Aril terus menarik Zizi kemudian menuju ke hospital…


Setibanya di hospital,Puan Aminah,Aishah,Mila dan Adila berada di luar bilik ICU…


Hatinya sayu melihat sahabatnya yang terbaring koma…..rasa bersalah menyelubungi dirinya….Aril melepaskan


geramnya dengan menumbuk dinding….tangannya luka…

‘Semua sbb aku…..Akim…..maafkan akuuu….’ Aril menyalahkan dirinya….


‘Aril tak salah….dah la….jgn la salahkan lagi diri sendri..’ Aishah menenangkan Aril…


Puan Aminah keluar dari wad ICU….dia menyuruh Aril dan Aishah masuk….memberi mereka peluang tuk


melawat Akim….


‘Kimmm….bangun la bro….kau kene bangun….kau kan da janji nak jaga Aishah.bngun la bro…’ Aril cuba


mengejutkan Akim…


‘Akimm..bangun lah.’ Aishah melakukan perkara yang sama seperti Aril..


Secara tiba-tiba nadi Akim berhenti membuatkan Aril dan Aishah terekjut…mereka trus memanggil doctor…..


‘Aril…..nadi AKim…..’


‘hah???’ Aril terkejut….


‘doktorrrrrrrr’ Aril menjeritt….


Kadaan semakin panic……doctor masuk bersama pembantunya…memriksa Akim…..sedaya upaya di lakukan


doctor tersbut …


Doctor keluar dari wad ICU….


‘maaf…saya tak dapat buat apa-apa…’


‘apa mksd doctor???’ Aril mula panas..hatinya berdebar…


‘maaf encik….Dia tak dapat di selamatkan….saya dah lakukan semuanya…tapiii…Tuhan sayangkan dia….’


‘takkk..tak mungkinnnn….’


Aishah berlari ke dalam wad….


‘Akimmm….kenapa tinggalkan Aishah????? Aishah perlukan Akim…’ Aishah menangis teresak-esak…..


‘Akim….kenapa tinggalkan ibu nak….kenapa??’


Puan Aminah jga turut menangis…Satu-satunya anaknya kini sudah tiada…sperti tidak percaya semua berlaku


dan kini anaknya tiada lagi….



‘Akim….Aishah harap Akim tenang di sana…..Aishah akan penuhi janji Aishah….’


Aishah membelai batu nisan Akim….


Tidak percaya kini Akim tiada di depan matanya…Puan Aminah dan Encik Ahmad diam seribu bahasa..


Aril dan Zizi juga hanya mampu melihat Aishah menangis..hati mereka sebak dan sayu melihat Aishah


menangis….


Aril bertanya kepada Aishah…


‘janji apa Aishah pada AKim???’


Lantas Puan Aminah memberitahu Aril…


‘Aril…Akim nak sanat Aril menjaga Aishah….dia percaya Aril mampu jaga Aishah….boleh Aril tunaikan janji tu


??? boleh ye….Akim sgt percaya kan Aril….dgn care ni jer Akim akan bahagia…’


‘tapi makcikkk…saya tak layak tuk ni semua….’


‘Aril….dah la…makcik nak sgt tgk AKim happy….Aril pun sama kan….tolong la tunaikan janji nie…makcik


merayu…’


‘baik makcik….tapi…Aishah…’


‘Aishah akan tunaikan janji Aishah pada AKim….itu harus Aishah buat…Aishah akan terima Aril..


Beberapa tahun kemudian….


‘Akim….Aishah da tunaikan janji Aishah kan..kami bahgia,Aishah pun harap AKim bahagia juga…..ni Aishah


bawak anak Aishah…lelaki…Aishah bagi nama sama cm Akim….nama dia…AFIQ HAKIM….’


‘ye Akim..kitrg bahagia…dan aku harap kau pun sama….aku janji ngan kau aku akan jaga Aishah…Aku janji


gk y aku takkan biarkan nama kau padam dalam hati Aishah….itu janji aku…’


Aril berjanji di depan kubur Akim..Aishah hanya melihat gelagat Aril….



Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries