Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Cinta Kau Aku dan Dia : Part 16
26 December 2009 | 11:48 PM | 0 comments

karya:azreq

‘apaaa????? Aishah kene culik??? Ngan saper????’

Aril terkejut…panggilan dari seseorang memberitahu bahawa Aishah di culik oleh dua orang lelaki sasa….

‘apa Aril?? Aishah??’ Akim terkejut mendengar….

Aril tersentap….Dia tak sengaja membuat Akim cemas…seraya Akim cuba bangun dari katilnya…Puan Aminah menahan AKim…dia tidak mahu AKim pingsan seperti tadi..

‘Biar aku cari dia….dia tak boleh di dicederakan….’ Akim mencuba lagi untuk bangun…sifat degilnya sangat ketara ditunjukkannya..

‘tak apa Akim…biar aku yang buat…kau tak sehat lagi…rehat jer dulu…’

‘tak boleh Aril…aku kena selamatkan dia…itu tanggungjawab aku….’

‘makcik….tahan AKim….biar saya pergi cari Aishah….’

Aril terus berlari keluar…diikuti Zizi dan Mila.Adila terpinga-pinga selepas bangun dari tidur yang nyenyak di sofa….

‘ARILLLL!!!! Tunggu aku….’

Pandangan Akim mulai kabur..perlahan-lahan matanya tertutup….tidak sedarkan diri lagi….

‘oi perempuan!!! Bangun….tak puas-puas tido??? Hahahahahahhaa’

Marsha ketawa….

‘siapa kau….?’ Aishah bertanya…

‘aku siapa??? Kau tak perlu tahu….

‘bukak la topeng tu..pengecut….bersembunyi di sebalik topeng wat per?’

Sedaya upaya Aishah cuba membuka ikatan tangannya….

‘kau tak perlu susah-susah nak bukak tali tu…aku dah ikat kuat pon….’

‘apa kau nak???? Aku salah ape ngan korang berdua????’

‘hoi perempuan!!!! Kau ni mmg bodoh kan….kau tu ade hati nak rampas lelaki yang aku sayang….tak sedar ker?’

‘lelaki yang kau sayang?? Siapa???’

Claudia masuk denga riaknya…tanganya terus mencapai Aishah..rambut Aishah ditarik…

‘hoi perempuan gediks! Kau ni mmg tak serik-serik kan…..dah la Akim kau nak…pastu kau nak ambik Aril pulak…’

‘kak Claudia?’

‘oh…ingat lagi kau kat aku kan….bagus lah…..so kau pon maseh ingat kan ape yang kau buat kat aku dulu???’

‘hah??? Dulu???’

Aishah memandang kaki Claudia yang tempang sebelah…

‘kau tau Aishah,kaki aku jadi cm nie sbb kau! Kau mmg bawak malang!!! Lepas peristiwa lepas,aku mmg berdendam ngan kau…’

‘tapi kak,saya tak sengaja….’

PANG!!!!

Tamparan hangat hinggap di pipi Aishah….

‘tak sengaja?????? Jangan berlakon la Aishah…’ Claudia membentak Aishah….

‘Claudia…ape kate kita bunuh jer dia skrg….amacam??’

‘tak yah….kita bagi dia hirup udara segar hutan nie…esok pagi kita akan jalankan pembunuhan yang sangat halus..tapi menyakitkan….’

‘hahaha..btul2…aku ske….’

BFF itu ketawa kejam……

‘korang nak buat apa??? Lepaskan Aku….’ Aishah merayu…

‘JANGAN HARAP!!!’

Marsha dan Claudia menjawab serentak….

‘kat mana nak cari Aishah malam-malam nie????’Zizi bertanya….

‘ntah….eh…baru Aril perasan….kenapa Mila ikut kitorg???’ Aril kehairanan…..

‘erkk…aaa….aaaa’ Mila ,menjadi gagap..

‘tak apa,biarkan dia ikut.mane taw dia boleh bantu kita….’

‘mungkin….jom g balai polis…kita buat laporan..jom’ Aril mengajak Mila dan Zizi.

Akim terjaga dari tidurnya….dilihat sekelilingnya ibu dan Adila sedang tidur di sofa….peluang untuk dia keluar dari biliknya membuatkan dia Berjaya melarikan diri…

‘aku mesti cari kau Aishah…kau tak boleh cedera walau sedikit pon….’

Perlahan-lahan Akim menukar bajunya dan keluar dari bilik…Ibunya dan Adila masih tertidur….mereka tidak sedar akan tindakan Akim…

Lega hatinya dapat keluar dari hospital yang bagai penjara untuknya….Dia meneruskan langkahnya mencari Aishah….kereta teksi di tahan….menuju ke kediaman Aishah….sampainya Akim di sana….dia terus bertanya kepada pengawal tersebut….

‘maaf..kami tak tahu siapa mereka….’

Harapannya hampa tatkala mendengar jawapan tersebut….

‘ade tak pakcik berdua ingt apa-apa je tentang mereka??

‘ada-ada…..pakcik ingat nombor plat van mereka…’

Seoarang pengawal separuh abad memberikan note dengan nombor plat yang di atasnya…

‘terima kasih pakcik…’ AKim berlalu pergi…..

Ketika berada didalam teksi yang sama…..tiba-tiba sebuah van memotang teksi yang di naiki Akim….nombor platnya persis yang tertulis di atas note yang di pegangnya….

Akim beruntung….seraya Akim menyuruh pemandu teksi tersebut mengekori van tersebut…haingga di sebuah villa berdekatan hutan,van tersebut berhenti….dua orang lelaki sasa masuk ke dalam villa..

‘pelik…apa yang mereka buat kt villa lama tu….’ Pemandu tersebut bertanya…

Akim menghulurkan wang tambang kepada pemandu teksi tersebut…’

‘terima kasih….encik nie nak ke sana ke??? Tak bahaya?’

‘haa….aah…saya nak ke sana….tak pa…terima kasih ya pakcik..’

Akim turun dari teksi…..langkahnya di perlahankan…..dia menuju ke villa tersebut…

Langkahnya terhenti…handphone yang dibawa bersamanya di keluarkan…dia memberi pesanan ringkas kepada Aril tentang keadaannya…..

‘Ril…aku ada di villa lama dekat hutan simpan….tolong call polis untuk datang sini..aku da jumpe Aishah..’

Tiba-tiba….

Akim rebah ke rumput…kepalanya di ketuk menggunakan kayu…Akim pingsan….badannya di seret kedalam villa….

Tok tok tok !!!!

Pintu wad di ketuk..Puan Aminah dan Adila terjaga…Puan Aminah membuka pintu...seorang jururawat berdiri di depan pintu dengan membawa sarapan kepada Akim….

‘terima kasih..’ Puan Aminah mengambil dulang berisi bubur dan air mineral….

‘makcikkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!’

Adila menjerit….

‘akim makcikkkk!!!! Akimmmmm…..’

‘kenapa?????’



Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries