Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Cinta Kau Aku Dan Dia:Part 2
09 December 2009 | 3:43 PM | 0 comments
KARYA:AZREQ

‘Ecah….Aril….rindunya aku kt korang….terutama kau Ecah’

Akim masih lagi dilanda kecelaruan dalam pikiran nya..keinginan nya y ingin ke Malaysia membuak-buak…

Tok tok tok…..

‘Akim…..boleh I masuk?’

‘ha….masuklah…’

‘I miss you so much….rindu sgt ngan AKim…’

‘eh,jgn la cam ni…ni kt opis ok….bukan di taman safari….nanti staf I tgk..pliss behave yourself’ Akim merungut.

‘biarlah…bukan urusan mereka pon…lagi pun mereka tahu we are in relationship….so,peduli apa….yang penting kita berdua tak kacau mereka…ni kan opis u…so suka ati la kan

‘stop it…I rimas la cam nie…kita bukan muhrim ok….ni tak baik..we are muslim…kita ada adapt pergaulan yang perlu di jaga’..mood Akim tidak seimbang…

‘ok!!!!...now puas?????’ Mila mencapai handbag Bonia nya sambil keluar dari ruang kerja Akim….dengan nada marah pintu pejabat ditutup dengan kuat nya…menunjukkan kemarahan nya…

Akim mampu melihat sahaja…cam mana la dia boleh berhubungan dengan wanita seperti Mila….yang hanya mahu kehendak nya di turuti…

‘I want book airline ticket to Malaysia

Kali ini dia pasti dan yakin untuk pergi ke Malaysia….majlis pertunangan dia dan marsha akan berlangsung tidak lama lagi…..tapi dia terpaksa tinggalkan semua nya…

‘I am so sorry ma,pa….Aril tak mampu jalani pertunangan ini sebelum semua masalh Aril selesai’

PANG!!!!!!!

Satu tamparan hebat dari ayah nya hinggap di pipi Aril..

‘NO!!!!...you cant go!!! … I will not permit you go except you bring Marsha with you’

‘tapi Pa…..’

‘no reason Aril.. my decision is final….’ Nada marah melimpah-limpah setelah anak nya sendiri ingkar dengan arahannya….

Aril terus naik ke atas dam masuk ke bilik nya…Pipinya di usap2 di depan cermin…

‘aduh…sakitnya pipi aku….tak sangka papa sanggup tampar aku….aku tak cintakan dia..kenapa aku tak diberi peluang untuk pilih masa depan aku.?????’

‘ hoi!!!!...hahahaa….’

‘opocot…hish ko nie….terkejut aku….selalu sngt tau wat jantung orang gugur..’

‘hahhaa….relax2….sorry la….ala….cm la xknal Zizi ni saper..klu tak sakat Ecah,tak sah la..lagipun kita kan kawan…apa lah salah nya kita bergurau senda..’

‘he?? Ngada2 tau makcik nie.’

‘hahaha….aik…napa ni…aku tgk lain macm jer arini…td masa meeting po kau tak serius sangt…ko ade dlm blik meeting,tp aku tau,fikiran ko tak ada pun…want to share??’ Zizi mempelawakan diri menjadi pendengar setia….

‘hurmmmm…..’

‘Ecah…np nie….share la….mane tau aku boleh tolong ko…ko ada problem ker?..hurmmm ok2…klu cm tu tak apa la…aku pon tak nak paksa…’

Belum sempat Zizi beredar….

‘Aku rindukan mereka…aku sayang kan dia…..’

‘saper?’ Zizi bingung….

‘da lama aku cari diorang…tapi tak jumpa..Kenapa takdir tidak temukan aku dan diorang???

‘Ecah,mksd ko Aril dan Akim ker…? Dua sahabat semasa kau kecil dulu?....ok2…aku paham….tapi satu jer y aku pelik..td kau cakap yang kau rindukan diorang n ayat last ko ko ckp ko syg kan dia..Sape DIA y ko mkd kan??? Zizi mula mengatur ayat….

‘ha…yeke…tadi aku cakap cm tu ker?...actually,aku da lama suka kan dia..dia seorang lelaki y sangt perihatin…baik..sopan dan penyayang….

Imbauan….

‘aaaaaaarrrrrrggghhhh…..’

‘Ecah!!!!! Napa nie….?’

‘aduh sakit..kaki Ecah terpijak paku tadi…sakit nya..’

‘sabar2….Akim cuba tolong yer…’ Akim mengoyakkan lengan bajunya lalu mengikatnya di kaki Ecah…

‘ha….kan ok tu..’

‘terima kasih Akim….tp…….’

‘tapi??? Tapi per???’

‘baju akim da koyak…tu kan bju mahal…nanti Akim kena marah pulak…’

‘oo.tak apalah…untuk Ecah,Akim tak kisah pon….jgn risau k….’

‘HELLO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....tolong…ada kawan sy sakit jiwa….hahahaha’

Kata2 itu membuatkan Aishah tersedar dri lamunan nya,….

‘whats???!!!!!.....Aril nak g Malaysia??? Untuk apa???’

‘ yes Marsha…..I have no idea kenapa dia nak sangat pergi ke sana…I think,ni semua mesti ada kena mengena ngan masal lalu dia….’ hasut kakaknya Claudia y juga kawan kepada Marsha..

‘masa lalu???? Maksud ko????’ Marsha mula risau…..

‘cam ni….bla bla bla bla bla…’ Claudia mencritakan satu persatu perincian nya..

‘HAH?????’ Marsha terkejut….

Entah kenapa kakak Aril,Claudia seperti merancang sesuatu……dan seakan-akan membenci masa lalu Aril….

Apakah y berlaku sebenarnya…??????

Labels: , , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries