Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Cinta Kau Aku Dan Dia:Part 5
12 December 2009 | 10:56 PM | 0 comments
KARYA:AZREQ

Langkah demi langkah Aishah menuju ke bilik nya…..Fail-fail di atas meja di buka satu persatu…laptop di on kan….tiba-tiba Aishah termenung….

‘ hurm…..btul ker dia Aril yerk….aku rase mcm Aril la di mcdonald aritu….tp…’

Tok tok tok…..

Lamunan Aishah terhenti….

‘masuk’
‘syang…bz ker?’….seorang lelaki masuk dengan menyembunyikan sejambak bunga dibelakang nya…

Aishah tergamam…Kenapa lelaki ni perlu hadir dalam hidup nya lagi…

‘ syg….helllo!!..are you here?’..lelaki itu mula bingung….

‘ha..ye…kenapa kau datang?’ Ashah bertanya…

‘well syg..i dah lama tak jumper you…so apa salah nya…why? You tak suka ke?’.penat I cari you….’

‘listen…antar kita dah tidak ada apa2..we just friend…now,get out…!!’ nada marah Aishah membuatkan lelaki itu terdiam….

‘ but…’

‘GET OUT!’

‘ok fine…I keluar..tapi terima la bunga nie…penat I beli…and ingat…I akan daang lagi’

Aishah merampas bunga tersebut lalu mencampakkan ke dalam tong sampah.Walaupun Aishah pernah bercinta dengan lelaki tersebut,namun hati nya tetap pada DIA….DIA y sentiasa ada dalam hati Aishah…

‘whats wrong Aishah…Zizi dengar suara Aishah dari luar…’
‘mamat gila tu datang lagi…geram la aku’
‘ok2…sabar-sabar..bunga tu bagi aku la yea….cantik pulak….hish….Qhaud2….tak serik lagi dak tu…eh..jom lunch..’

***********

Akim masih meneruskan agenda mencari Aishah…Akim mencari dari pelusuk KL…..Seseorang yang mengenali Akim hanya memerhati saja dari jauh..

‘aduh,sakit la..ko pehal???’ lelaki terebut memarahi Akim…
‘sorry bang….tak sengaja…’Akim meminta maaf…
‘apa sorry-sorry??? Nek lori la….apa abang2??? Bila aku jadi abang ko?’

Akim cuba menahan amarah nya….sabar2…Baju lelaki tersebut basah ekoran pelanggaran yang berlaku antara Akim dan lelaki tersebut..Akim cuba meredakan kemarahan lelaki tersebut....

‘sorry sangat2 bang…saya tul2 tak sengaja…by the way….sy AKIM….’
‘Akim??’
‘yup…abg jangan risau,baju abang saya ganti…mari ikut saya’Akim mempelawa lelaki tersebut…

‘eh jap2…Akim Ahmad ker?’
‘erk,aah….cam mana abang tahu nama saya??’

Lantas lelaki itu memeluk Akim…Akim kehairanan…dia mula merasakan sesuatu yang janggal..

‘Hey…ni aku la..Aril….’
‘hah??? Aril???? Akim terkejut…

‘well…makin segak dan bergaya kau skarang ye…so apa cer??? Lama kita tak jumpa…’

‘hahaha…kau rupanya..aku ingat sapa la mamat ngok depan aku nie…well….cm ni la aku..dari dulu tetap handsome…’

‘ceh..baru puji jap,ko da perasan….’

‘ala2…majuk la pulak….ala…kau pun apa kurang nya….semakin style..anyway…jom kita lepak tempat len..banyak benda aku nak tnya kau nie..’

‘jom’


Kedua-dua mereka beredar dari kawasan tersebut…

******
‘ahahahaha..apa la kau ni Zizi..klaka tul…’

Gelak tawa Aishah dan Zizi memenuhi ruang Starbuck seolah-olah kedai tu mereka sewa……


Waktu yang sama…..tempat yang sama….Akim dan Aril masuk ke dalam Starbuck..Seperti biasa Aril tidk berubah dgn sikap dan sifat nya yang gila dan suka mengacau orang..Mangsa pertama di situ…..Aishah dan Zizi….

‘hey gurls….hahahaha…amboi2….gelak besar Nampak….’Aril membuka kata…

‘eh..asal mamat nie….gila ke apa…kau sapa….suka hati kami la….’Aishah yang sedang hangin…

‘sorry-sorry..biasa la kawan saya ni mmg suka nyakat orang…hmmm…saya Akim….awak berdua?’

Zizi masih ternganga melihat Aril…Pandangannya pada Aril tidak lepas skali pon..Aril yang melihat Zizi kehairanan….

‘ Akim??? Awak Akim???’Aishah menyoal…

‘ye….Akim….A K I M….hehehee’

‘ye….tak silap…mmg Akim…’

Akim dan Aril saling berpandangan….pandangan Zizi masih pada Aril…jantung nya berdegup kencang…lelaki yang berdiri dihadapan nya betul-betul membuatkan hati nya luluh…

Labels: , , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries