Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

CSI AISHKIM : Akim Lari dari Rumah?
20 June 2010 | 2:27 PM | 0 comments

credit:utusan online

AKIM dah makin besar kepala? Biar betul? Bukankah selama ini remaja yang digilai ramai gadis itu sebelum ini tidak banyak kerenah. Malah hampir tidak ada cerita buruk mengenai Akim yang menjadi perhatian media selain daripada gosip cintanya.
Rupa-rupanya, selepas semakin popular, imej bersih Akim tidak bertahan lama. Walaupun gosip yang mengatakan dia menjalinkan cinta dengan salah seorang penyanyi wanita sudah tak kedengaran tetapi cerita lain pula timbul.
Apa yang mengejutkan Pancaindera apabila mendapat tahu yang Akim sudah hidup sendirian selepas hampir tujuh bulan menumpang tinggal di rumah bapa saudaranya yang juga ahli muzik terkenal, Mat Mega. Akim 'menumpang' di rumah Mat Mega sebaik sahaja tamat Akademi Fantasia musim ketujuh.
Di sebalik semua itu, kononnya ada cerita yang mengatakan hubungannya dengan Mat Mega sudah semakin renggang kerana Akim mula bersikap besar kepala.
Malah, jasa dan pengorbanan Mat Mega bagi membantunya memulakan hidup di ibu kota juga bagaikan hanya dipandang sebelah mata sahaja oleh penyanyi yang cukup popular dengan lagu Bengang itu.
Kononnya juga kehadiran Akim di rumah Mat Mega telah menimbulkan masalah kepada keluarga pemuzik berkenaan apabila menjadikan rumah bapa saudaranya itu ibarat hotel semata-mata.
Ada juga dakwaan yang mengatakan dia tidak berdisiplin dan keluar masuk rumah sesuka hati sehingga menjadikan orang dalam rumah tersebut kurang selesa dengan sikapnya termasuklah membawa adiknya untuk tinggal sekali di situ.
Gara-gara tiada persefahaman itulah, Akim kini dikatakan keluar dari rumah bapa saudaranya di Kajang, Selangor untuk hidup sendirian bersama dengan adiknya dengan alasan tak mahu mengeruhkan lagi keadaan.
Benarkah Akim bergaduh dengan bapa saudara sendiri?
Ketika ditemui baru-baru ini, Akim ternyata terkejut dengan cerita tersebut dan menyangkal dakwaan yang dilemparkan oleh pihak-pihak tertentu kepadanya.
"Teruk sangat dakwaan itu. Mana ada jadi sampai macam tu sekali? Siapa yang buat cerita?," tanyanya.
Pun selepas diajak berbicara lebih panjang, Akim mengakui dia kini tidak lagi menumpang di rumah Mat Mega.
"Saya memang sudah tinggal sendiri, tetapi bukan kerana bermasalah dengan keluarga bapa saudara saya. Tak timbul soal keluar masuk rumah sesuka hati dan menjadikan rumah tersebut macam hotel, tak ada langsung masalah dengan mereka sebenarnya.
"Sebab itu Akim terkejut bila keluar cerita ini. Akim tertanya-tanya adakah Akim memang ada buat silap sebelum ini tanpa disedari? Tapi rasanya semua yang didakwa itu tak benar," jelasnya tanpa berselindung.
Mahu hidup berdikari
Berpindah ke tempat baru tidak mengubah segala-galanya. Bagi anak muda kelahiran Johor Bahru, Johor ini, tidak ada yang perlu dikesalkan melainkan hanya mahu hidup berdikari.
Keputusan untuk meninggalkan keluarga Mat Mega bukan satu keputusan terburu-buru tetapi adat sebagai manusia biasa, dia juga mahukan kebebasan.
Namun kebebasan yang dicari bukanlah disebabkan dia tidak bebas sebelum ini sebaliknya Akim sudahpun bersedia untuk hidup sendirian bersama dengan adiknya.
"Akim keluar dari situ cara baik tanpa melibatkan apa-apa rasa tak puas hati mana-mana pihak. Mereka faham Akim mahu berdikari dan menghormati keputusan itu.
"Selama ini saya banyak belajar dengan pakcik saya tentang menguruskan rumah dan sebagainya. Jadi apabila ada sedikit ilmu apa salahnya Akim gunakan untuk hidup berdikari.
"Lagipun bila hidup sendirian ini memudahkan pergerakan Akim. Maksud saya kalau keluarga saya dari Johor nak datang pun mudah. Dah ada tempat nak tinggal.
"Adik saya pun tak akan tinggal lama dengan saya sebab dia akan melanjutkan pelajaran di Perak. Selepas ini mungkin Akim akan membawa ibu untuk tinggal di sini bersama-sama," kata penyanyi lagu Inilah Cinta ini lagi.
Selama dua bulan hidup bersendirian banyak perkara baru yang dipelajarinya dalam tempoh masa itu. Walaupun usianya 'hijau' untuk dilepaskan bersendirian, Akim tak kisah dengan apa juga tafsiran dan pandangan orang.
"Akim tahu apa yang Akim buat. Akim juga mahu yang terbaik buat diri sendiri. Terima kasih kerana tak pernah putus-putus mengambil berat tentang diri saya," tambahnya.
Hidup semakin senang
Adat sebagai artis yang tengah naik daun, segala-galanya begitu indah buat anak muda yang mencecah usia 19 tahun ini.
Dia sudah mengecapi apa sahaja yang diimpikannya termasuklah memiliki sebuah kereta mewah walaupun baru setahun jagung menjadi anak seni. Inilah yang dinamakan rezeki.
Malah muka manisnya juga banyak terpampang di kebanyakan papan-papan iklan bersaiz gergasi yang sedikit sebanyak menjadikan dirinya cukup laku pada waktu ini selain terlibat sebagai duta produk kepada beberapa jenama popular.
"Alhamdulillah, semuanya lancar buat Akim. Sepanjang perjalanan menjadi anak seni, segala-galanya bagaikan tak ada masalah dan Akim cukup bersyukur dengan nikmat kurniaan-Nya.
"Tapi tak bermakna itu akan menjadikan Akim lupa diri dan besar kepala. Perjalanan yang masih baru dan terlalu awal untuk ditelah. Harap-harap semuanya akan baik seperti yang diharapkan," tambah pelakon drama Kau dan Aku ini lagi.
Berbangga dengan sambutan peminat terhadap dirinya, Akim yang cukup berbakat menghasilkan lagu cukup berbangga dengan sambutan peminat terhadap lagu Inilah Cinta.
Dalam masa yang sama turut berdebar menantikan sigle ketiganya, Janji yang akan menemui peminat pada bukan Julai nanti.

Labels: , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries