Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Dunia Aishkim-Aishkimmers:PART 13-MENGAPA PERPISAHAN
03 November 2009 | 10:44 PM | 0 comments

KARYA:ARZA

Akim melihat gambar Aishah dan Aril yang terpampang di muka depan majalah Meletupp!.'CINTA GENERASI BARU!'.Akim memejamkan matanya.Sakit hatinya membaca statement Aril.Perasaan cemburu meluap-luap di dalam hati melihat gambar Aril dan Aishah yang kelihatan terlalu mesra.

"ARRRGGGHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!"

********************************************************************
Azreq membuka matanya perlahan-lahan.Kelihatan seorang gadis sedang tidur nyenyak di sisi katilnya.

"Nadia…."Azreq mengejutkan gadis itu.

Gadis itu membuka mata lalu mengukir senyuman ke arah Azreq.

"Sayang!You dah sedar!"Tasya gembira.

"TASYA?Nadia mana?"

"Nadia?Huh!Dia tu dah ada kekasih lain!"

"Siapa???"

"Nantilah you tengok!Selepas you kena tembak hari tu..sekalipun dia tak pernah nak lawat you!"

Azreq amat terkejut.'Nadia tak melawat aku?'.Betapa hancurnya hati Azreq saat itu.Dia telah selamatkan Nadia dan Nadia sekalipun tidak pernah datang melawatnya malahan Nadia mencari kekasih baru.

"Az..you jangan risau..i akan selalu ada untuk you.."

"Thanks Tasya…."

"You know I'll always love you…"

Azreq mula berubah hati.Dia merasakan yang dia sudah mula menyayangi Tasya semula dan membenci Nadia.

*********************************************************************

Claire dan Sally duduk di hadapan seorang yang misteri bertopengkan topeng BEN 10.

"So..kamu dah bersedia?"Tanya cik Spy.

"Kami sanggup lakukan apa saja…"Kata Sally.

Cik Spy menunjukkan gambar orang yang bersepakat dengan Tasya dalam mengenakan Aishkim dan Aishkimmers.

"ARIL???"Claire hampir terjerit.

Nasib baik tempat tu sunyi.

"Yup..Aril…dia nilah dalang semua kejadian yang berlaku.."

"Jadi dia yang tembak Az?"Tanya Claire.

Cik Spy hanya menganggukkan kepala.

"Jadi..apa mission kami kali ni?"Tanya Sally.

"Kita kerjakan Aril…"

Cik Spy mengukirkan senyuman yang sinis di sebalik topeng BEN 10.

**********************************************************************
Aril berjalan menuju ke tasik.Mesej yang diterima dari pujaan hati membuat hati berdebar-debar untuk bertemu.Dari jauh,dua pasang mata sedang ligat memerhati langakah Aril.Aril melihat seseorang di sebalik pokok.Aril terus berlari ke arah pokok itu.

"ADOI!"

Aril terjatuh.Kaki Aril terseliuh.Aril melihat tali yang diikat di antara jalan.

"Ini satu perangkap!"Aril mula menyedari.

Tiba-tiba dua orang lalu di hadapan Aril.

"Encik okay?"

"Boleh tolong bawa saya ke klinik?"

"Okay!"

Dua lelaki yang dikenali sebagai Anuar dan Zain mengangkat Aril.Mereka membawa tubuh Aril ke tepi tasik lalu dengan pantas melambung Aril masuk ke dalam tasik.

"SPLAASSHH!"

Aril memaut tepi tasik.Nasib baik dia tak mati lemas kerana kakinya sebelah tidak berfungsi.

"Korang kenapa?"Tanya Aril,bengang.

"Saja je.."kata Anuar.

Kemudian,dua lelaki tersebut berlalu pergi begitu saja.

"SOMEONE!HELP ME!"Jerit Aril.

Claire dan Sally mendekati Aril.

"Awak berdua..tolong saya boleh?"

"Ok.."Jawab Claire.

Sally menghulurkan ranting kayu kepada Aril.Aril memegang dan akhirnya berjaya naik ke daratan.Namun begitu,

"Kenapa lekat?"Aril cuba mencabut ranting kayu dari tapak tangannya.

"Opps…!Rasanya saya letak gam tadi.."Claire berkata.

"APA?"

"Sorry..kami lupa nak cuci.."Kata Sally sambil tersenyum.

"Rambut awak ada serangga!"Claire hampir menjerit.

Aril cuba berdiri namun tidak berdaya.

"Saya akan halau serangga tu!"

(Sebenarnya tak ada serangga pun..)

Claire mengeluarkan Spray Paint berwarna pink dari begnya.

"YEAHHHHHHH!!"

Claire menyembur rambut Aril dengan spray tersebut.Walaupun serangga tak ada,Claire masih meneruskan kerjanya menyembur rambut Aril.

"STOP IT!"Aril naik angin.

"Kenapa?Kami Cuma nak bantu je.."Jawab Sally.

"Saya tahu siapa awak berdua!"

Claire dan Sally tanpa membuang masa terus lari pecut 1000meter.

"TAK GUNA AISHKIMMERSSSS!!!"

**********************************************************************
Aishah melihat wajah Aril.Aril pula hanya membuat muka tidak tahu.

"Jadi ni semua kerja Akim dan Aishkimmers?''Tanya Aishah.

"Ya…rambut Aril sekarang ni dah biru.."

"Jangan risau Aril…Aishah akan selesaikan hal ini dengan Akim.."

"JANGAN!Biarkan….dia memang ada hak"

"Tapi Akim harus sedar!Ini juga rancangan dia sendiri..dia tahu kita hanya pura-pura!"

"Aishah…dia Cuma cemburu…"

"Aishah tak kisah..Aishah dah tak tahan dengan Akim…"

"Aishah nak buat apa?"

"Saya kan putuskan hubungan dengan dia!"

"APA?"

"Aril…awak dah banyak tolong…saya tak sanggup lihat awak diperlakukan seperti ini…"

Aril tersenyum puas.'SELAMAT TINGGAL AISHKIM!'

************************************************************************
"Apa?PUTUS?"Tanya Akim.

"Sorry Akim..Aishah dah tak tahan dengan cara Akim membuli Aril sampai rosak imej dia.."

"Apa maksud Aishah ni?Akim tak faham!"

"Jangan nak pura-pura Akim..Aishah dah bosan dengan cara Akim.."

"Tapi Aishah…"

"Tak ada tapi-tapi lagi Akim!Cinta kita berakhir di sini…"

"Kerana Aril Aishah putuskan Akim?"

"Ya…kerana Aishah rasa Akim terlalu bersikap kejam terhadap Aril!"

"Aishah…maafkan Akim…"

"Tiada maaf bagimu lagi…sekarang ni Aishah hanya nak berpisah dari Akim!"

"Aishah!Mengapa perpisahan yang kau pinta?"

"Perpisahan yang Aishah pinta?Perpisahan ini adalah kerana Akim sendiri!"

"Aishah..dengar…"

"Akim….cukup berkali kau berkata..jangan diulang lagi dusta..jangan kau pujuk hati yang terluka!"

Akim tersentak.Aishah perlahan-lahan meninggalkan Akim.

"Kenang daku dalam doamu…"ucap Aishah lalu meninggalkan Akim

Labels: , , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries