Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

Inilah Cinta 4 : Merindukanmu
16 August 2010 | 9:10 PM | 0 comments


karya:arza


Rumah Datuk Adnan sunyi.Kelihatan Akim sedang sibuk menyediakan minuman untuk Datuk Adnan.

“Datuk..”

Datuk Adnan memandang Akim.

“Datuk,minumlah dulu air ni..”

“Akim…boleh tolong saya tak?”Datuk Adnan bersuara.

“Apa dia Datuk?”

“Tolong kirim salam maaf saya kepada keluarga Aishah

“Baiklah..tapi Datuk minum ni dulu”

Datuk Adnan menurut kata Akim.

******

Saya wakil dari Datuk Adnan ingin memohon maaf atas kejadian yang telah berlaku,”kata Akim selepas dijemput duduk.

“Akim,apa yang berlaku adalah takdir,mungkin Aishah memang bukan jodoh Aril,”jawab Datuk Mukhriz.

Aishah turun dari atas.Matanya bengkak.Aishah nampak kurus.Sudah dua minggu Aril pergi dan selama itulah juga Aril mengurung dirinya di dalam bilik.Aishah kelihatan kusut.Aishah memandang Akim.

“Aishah..Akim datang nak jumpa kamu,”kata Datuk Mukhriz.

Aishah mendekati Akim.

“Ada apa?”Tanya Aishah.

“Cik Aishah nampak horror,saya tak rasa ini masa yang sesuai untuk jumpa cik Aishah,”kata Akim.

Datuk Mukhriz ketawa kecil lalu beredar.

“Maksud Akim?”Tanya Aishah.

“Tengoklah cermin,”jawab Akim.

Aishah memandang cermin.’AH!MALUNYA!’

“Kejap…tunggu sekejap!”

Aishah naik ke atas semula.Akim duduk kembali.Datuk Mukhriz mendekatinya.

“Terima kasih Akim kerana buat dia sedar dunia”

Akim tersengih-sengih.Senyuman manis dilemparkannya.

“Akim…wajah awak macam Aril…tiap kali saya lihat awak saya nampak Aril,”Kata Datuk Mukhriz.

“Eh,saya tak ada hubungan apa dengan Encik Aril,saya PA dia je”

“Trust me Akim,you’re something!”kata Datuk Mukhiz lalu ke dapur.

******

Suasana di restoran KFC itu senyap.Hari sekolah jadi orang pun kurang.Akim memandang Aishah yang tak menyentuh ayam goring KFC nya.

“Tak nak makan?”Tanya Akim.

“Kenyang..”

“Tipu!”

“Akim…apa awak nak bagi saya sebenarnya?”Tanya Aishah.

“Saya takkan bagi selagi cik Aishah tak makan!”

Aishah mencebikkan mulut lalu mula makan.Akim tersenyum.

“Okay dah!”kata Aishah selepas menghabiskan dua ketul ayam.

“Ni dari Encik Aril,”

Muka Aishah berubah apabila mendengar nama Aril.

“Apa dia?”

Akim mengeluarkan sebentuk cincin lalu dihulurkan ke Aishah.

“Encik Aril bagi ni sebelum dia menghembuskan nafas terakhir”

Cincin itu ditatap Aishah.Air mata perlahan mengalir di pipi.Akim mula menggelabah.

“Cik Aishah,janganlah menangis,nanti apa kata orang di sekeliling?”

“Akim..”Aishah bersuara.

“Apa dia?”

“Terima kasih..”ucap Aishah perlahan.

“Sama-sama,”

******

Aishah duduk termenung di balkoni rumahnya.Cincin dari Aril dipandang sayu.Farah datang dari belakang.

“Aishah”

“Kak Farah…ada apa ni?”

“Apa tu?”Tanya Farah.

“Owh..ni cincin..”

“Dari siapa?”

“Aril bagi..”

“Aril?Tapi..”

“Dia sampaikan melalui Akim…”ujar Aishah perlahan.

“Aishah..akak cakap Aishah jangan marah okay?”

“Apa dia kak Farah?”

“Aishah….cuba lupakan Aril”

Aishah tersentak.

“Tak semudah itu kak..Aishah cintakan Aril,hanya Aril!”

“Aishah..kalau Aishah terus begini,hidup Aishah akan hancur!”

“Kak..sukar!Sukar untuk lupakan dia!”

“Akak yakin Aishah boleh..biarkan dia menjadi kisah silam Aishah,”

“Huh?”

“Mulakan hidup baru Aishah!”

Aishah menatap wajah Farah.’Hidup baru?’

******

“Akim,saya nak awak tinggal bersama saya serta menjadi pengurus baru Adnan Holding!”kata Datuk Adnan.

“Datuk…saya tak ada hak..saya tak boleh…”kata Akim.

Suasana di rumah Datuk Adnan senyap.

“Tolong Akim,gantikan tempat Aril di pejabat itu,sebab saya hanya percayakan awak!”

“Datuk,apa kata orang nanti?Macam mana dengan ahli lembaga?”

“Mereka semua setuju terutama Datuk Mukhriz”

“Tapi,saya tak berhak..”

“Akim.please..hanya awak yang boleh uruskan syarikat tu”

“Datuk…tidakkah terlalu awal?”

“Ini dah terlalu lambat.saya nak kamu teruskan perjuangan Aril!”

“Tapi…”

“Dah…esok awak mula dan mulai dari hari ni awak tinggal di sini bersama saya dan mulai dari hari ini juga saya ambil awak jadi anak angkat saya.so awak kena panggil saya daddy!”

“Tapi Datuk..”

“Bukan datuk,tapi daddy!”tegas Datuk Adnan.

Akim tidak dapat berbuat apa-apa.Segalanya dah takdir.Mulai dari hari itu dia menjadi anak angkat Datuk Adnan serta pengurus Adnan Holding.

******

Aishah tersenyum memandang Akim di hadapannya.Akim nampak sangat tampan memakai kot kerja.

“Wo!Pengurus baru!”

“Cik Aishah…saya…”

“Akim..panggil je Aishah…awak kan kawan saya!”

“Baiklah Aishah..”

“Good!”

“So..apa yang membawa Aishah ke mari?’

“Akim,esok saya akan ke London,maybe for a month,so hari ni saya nak ajak awak lunch sebelum saya pergi,”kata Aishah.

“Saya?”

“Yelah,sapa lagi!”

Akim seolah-olah bermimpi.

“Kenapa?’tanya Aishah.

“Takde..just…hehe..”

Aishah tersenyum manis.

******

Suasana di KLIA itu riuh-rendah.Aishah memandang tiketnya.

“Daddy,it’s time!”kata Aishah.

“Aishah,take care,”ucap Datuk Mukhriz.

“Daddy juga..”

Aishah memandang sekeliling.

“Aishah cari siapa?”Tanya Datuk Mukhriz.

Kawan Aishah..ingatkan dia nak datang..”

“Siapa?”Tanya Datuk Mukhriz.

“Lupakan jelah..Aishah masuk dulu..”

Aishah mencium tangan Datuk Mukhriz lalu pergi menuju ke tempat check-in.

“Tak nak jumpa saya ke?”satu suara muncul dari arah belakang.

Aishah berpaling.Akim berdiri tegak sambil tersenyum.

“Kenapa lambat?”Tanya Aishah.

“Traffic jam..hehe..”

“Thanks for coming..”

“Itulah kerja seorang kawan kan?”

Akim mendekati Aishah.Akim mengambil sesuatu dari poketnya,Key Chain patung yang agak comel.

“Ni untuk apa?”Tanya Aishah.

“Letak kat handphone awak,kalau awak perlukan seorang kawan tengoklah benda ni dan ingatlah saya,kawan awak!”

Aishah mengambil patung tersebut lalu dipasangkan ke handphonenya.

“Terima kasih Akim kerana menjadi sahabat saya!”

“Sama-sama”

Aishah memegang pipi Akim sambil tersenyum.

“Saya kan kembali”kata Aishah lalu masuk untuk check in.

‘Aku akan merindukanmu Erina Aishah’kata hati Akim.

“So,kamu kawan Aishah?”Tanya Datuk Mukhriz.

“Datuk..hehe…”

“Terima kasih Akim kerana sudi menemani Aishah..”

“Sama-sama”

Akim tersenyum.’Encik Aril,semoga berbahagia!’

Labels: , , , , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries