Offical Aishkim Blog
+Follow | Dashboard

INILAH CINTA 6 : SUKAR KU LEPASKAN
18 September 2010 | 10:21 AM | 0 comments

karya:arza

Akim
berjalan mundar-mandir di dalam bilik hotel itu.Hatinya resah.Jam sudah menunjukkan pukul 3 pagi.

"Aku ni waras ke??"

Akim menampar kepalanya.

"Okay lagi...aku tak gila.."
"Kau waras lagi Akim"

Akim memandang arah datangnya suara itu.Roh Aril sedang duduk di atas kerusi sambil memandang tepat ke arahnya.

"Aril!"
"Janganlah buat muka terkejut!Macam tak biasa pula!"kata Aril.
"Awak buat apa kat sini pagi-pagi buta ni?"tanya Akim.
"Aku takde kerja so aku lawat kaulah..mana ada orang nak temankan aku berborak"
"Owh..jadi..awak tahu ke siapa pembunuh awak?"
"Akim,kalau aku tahu aku takkan minta tolong kau!"
"Eh..ye tak ye juga.."

Akim menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.

"Baik kau tidur sebab nanti aku takut kau jatuh sakit,"kata Aril.
"Aril?"
"Roh tak tidur Akim.."

Aril senyum lalu ghaib.

************

Deringan telefon bimbit mengejutkan Akim yang sedang lena dibuai mimpi indah bersama Aishah.

"Hello.."kata Akim dengan malas.
("Akim!Saya ada kat depan pintu bilik awak!Saya nak ajak awak breakfast!")

Akim segera bangun apabila mendengar suara itu.

"Okay..saya buka pintu"

Talian dimatikan.Akim membuka pintu.Aishah tercegat di depan pintu.

'Alahai..comelnya dia!'kata hati Akim.
"Baru bangun tidur ke?"tanya Aishah.
"Hehe..semalam susah nak tidur.."
"Jom pergi breakfast!"
"Give me 10 minutes!"
"Saya tunggu awak kat bawah!"kata Aishah lalu beredar.

*********

Suasana di Kew Garden agak sunyi.Akim berjalan ditemani Aishah melihat bunga-bunga yang ditanam di sana.

"Cantik kan tempat ni?"tanya Akim.
"Saya tak suka tempat ni,"kata Aishah.
"Kenapa pula?"

Aishah menundukkan kepalanya.Air mata perlahan mengalir jatuh di pipinya.

"Aishah...kenapa ni?"Akim mula resah.
"Akim.."roh Aril berdiri di hadapannya.

Akim memandang roh Aril.Roh Aril memandang Aishah dengan perasaan yang sedih.

"Akim...ni tempat kenangan kami bersama..bawa dia pergi dari sini"kata roh Aril.
"Akim...boleh kita pergi dari sini?"tanya Aishah.

Akim tanpa menjawab apa-apa terus membawa Aishah pergi dari Kew Garden.

"Aishah..maafkan Aril...Aril tak berniat hendak meninggalkan Aishah.Mungkin memang sudah tidak ditakdirkan bersama"kata roh Aril.

********

Suasana di dalam kereta Eclipse itu sunyi.Aishah masih menundukkan kepalanya.

"Aishah.."Akim memulakan bicara.
"I'm fine!"Aishah tiba-tiba bersuara riang.
"Huh?"
"Akim...jom pergi makan KFC!"
"Tapi.."
"Jomlah...dah pukul 1 ni..."
"Err...okay.."

Akim memandu menuju ke restoran KFC.

"Aishah okay ke tak ni?"tanya Akim.
"Aishah okay!Sorry.."
"Kenapa pula?"
"Sebab Aishah...Akim tak dapat tengok sepenuhnya Kew Garden tadi..Aishah minta maaf..nanti kita pergi ya?"
"Tu takpelah..kat Malaysia pun ada taman bunga juga!"
"Betul ke ni?"
"Ye..Akim tak kisah..as long as Aishah tak sedih.."
"Terima kasih Akim"kata Aishah.
"Eh..kenapa pula?"tanya Akim.
"Kerana selalu memahami Aishah dan setia menemani Aishah,"
"Kita kan kawan.."

Aishah senyum.

'Aril...Aishah rindu Aril..'

********

Roh Aril duduk tenang di London Bridge.Aril memandang langit yang kian gelap.Burung-burung terbang tinggi di awan.Aril teringat sesuatu.

"Aishah...tengok burung tu.."
"Kenapa?"tanya Aishah.
"Aril selalu nak jadi burung.."
"Kenapa pula?"
"Sebab burung boleh terbang tinggi dan lihat semua benda dari atas"
"Sebab tu je ke?"
"Lebih kuranglah...Aril boleh jaga Aishah dari sebarang bahaya.."
"Berlagak hebat!"
"Aril harap hubungan kita akan berkekalan sampai akhir hayat kita,"kata Aril.
"Aril...Aishah hanya cintakan Aril..hanya Aril sorang.."

Roh Aril memejam matanya rapat-rapat.

'Aril cinta Aishah'

Lamunan roh Aril terganggu apabila melihat kelibat seseorang.

"Aishah!"

Aishah berdiri menghadap langit.Pipinya dibasahi air mata.Roh Aril berjalan mendekati Aishah.

"Aishah...jangan menangis..Aril ada di sini...Aril takkan tinggalkan Aishah.."

Roh Aril menyentuh pipi Aishah.

"Huh?"

Aishah berasa pipinya sejuk.

"Aril?"Aishah memandang sekeliling.
"Aril ada di sini,"kata roh Aril.

Aishah memandang cincin di tangannya.

"Aishah..terimalah hakikat Aril dah tiada..."kata Aishah lalu membuka cincin di jarinya.
"Aishah...Apa yang Aishah nak buat?"tanya roh Aril.
"Aku harus lupakan Aril!"kata Aishah.

Aril memejam matanya kerana tidak sanggup melihat Aishah membuang cincin tersebut.

"AISHAH!"jerit Akim dari jauh.

Cincin itu tidak sempat dibuang oleh Aishah.Akim berlari mendekati Aishah.

"Akim..buat apa kat sini?"tanya Aishah.
"Takde..saja nak ambil angin.."kata Akim sambil memandang Aril di sebelah Aishah.
"Owh.."
"Kenapa Aishah menangis?"tanya Akim.
"Eh..mana ada.."
"Cincin tu kenapa pula?"tanya Akim.
"Owh..ni Aishah nak letak dalam beg.."kata Aishah.

Roh Aril memandang Aishah sayu.

"Jom pergi.."kata Aishah menarik tangan Akim.

Akim memandang Aril yang menangis apabila melihat Aishah pergi.

'Maafkan saya Aril'kata hati Akim.

*********

Akim tekun menghadap komputer ribanya.

"Akim..."

Akim berpusing ke belakang.

"Eh..ada apa ni?"tanya Akim.
"Aku tak boleh lepaskan Aishah.."

Labels: , , , , ,


Older Post | Newer Post
Welcome
Hye dan Assalamualaikum,harap korg suke blog neh.Komen komenla yew :D

Gosip

ShoutMix chat widget

Video ♥
Ucapan Akim

Ucapan Aishah

Ucapan Aidilfitri Akim

Ucapan Aidilfitri Aishah

Lagu Kita feat Aishkim

Aishkim


Credit
Template by : Jaja
Background by : FPA

Navigations Here

Aishkimmers Linkies Entries